اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اصلاح و احیای 30 هکتار از مراتع ایجرود در سال‌جاری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود گفت: در سال‌جاری 30 هکتار از مراتع شهریستان اصلاح شده است.

اصلاح و احیای 30 هکتار از مراتع ایجرود در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت 120 فقره پاسخگویی به استعلامات  اظهار کرد: در سال‌جاری طرح کاداستر اراضی در 12 هزار هکتار اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود به آمار قاچاق چوب هم اشاره کرد افزود: در سال‌جاری 12 تن چوب قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون 300 هکتار از مراتع شهرستان  دچار حریق شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود همچنین با بیان اینکه 341 ایجرودی در 9 دوره کلاس‌های ترویجی در سال‌جاری شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: 24 کارت همیار طبیعت هم در این بازه زمانی صادر شده است

محمدی خاطر نشان کرد: 30 هکتار از مراتع این شهرستان در راستای کاهش خسارات ناشی از سیل اصلاح و احیا  شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود از احداث سه دستگاه بند رسوبگیر هم در سال‌جاری خبر داد و گفت: 20 دستگاه آبشخور فلزی چهار متری نیز در مناطق شناسایی شده نصب شده است.

وی تعداد تمدید پروانه چرا، در این بازه زمانی را  سه فقره اعلام کرد و افزود: 800 کیلو گرم جو نیز در بین بهره‌برداران ایجرودی توزیع شده است.

محمدی ادامه داد: در 10 هکتار از اراضی ملی شهرستان ایجرود گل محمدی کاشته شده است که امسال نیز بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده 320 اصله نهال گل محمدی واکاری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود همچنین آمار پیشگیری از تصرفات در سال 98 را 3 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: اقدامات مذکور با تزریق اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی و محل اعتبارات استانی صورت گرفته است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول